van wiskunde-creaties naar wiskunde-werk

27 Jan

Wat vooraf ging:

Met de vormenblokjes hebben we eigen creaties gemaakt.
Omdat we ze niet konden bewaren, trokken we er foto’s van en maakte iedereen zijn eigen creatie ook op papier.
Zie ook:
https://boekenmolen.wordpress.com/2016/01/08/wiskunde-creaties-met-geo-vormen/

Tot daar het stukje van de kinderen.
I.p.v. een oefenwerkblad over vormen, gebruikten we de ontwerpen van de kinderen om verder hiermee aan de slag te gaan.

Iedereen moest bij de eigen creatie noteren hoeveel driehoeken, vierhoeken, zeshoeken,… gebruikt werden.

We proberen zoveel mogelijk om iets van de kinderen te gebruiken om tot leerinhouden te komen. De eerste stap is vaak uitproberen, experimenteren, creëren.
Van daaruit wordt “de theorie” scherp gesteld en verder gebouwd aan referentiekaders.
Nadien volgt een verdere inoefening .

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: