van maquette tot nieuwe klas -deel 3

4 Mei

Nu we wat meer over schaal wisten, kwam de nieuwe klas in zicht.
Aangezien we volgend schooljaar zowel een eerste als een tweede graad hebben, hebben we 2 lokalen opgemeten, de meubels opgemeten,… en ook de afmetingen van de nieuwe meubels voor 3-4 verzameld.
Met behulp van de rekenmachine hebben we uitgerekend hoeveel kleiner alles moest getekend worden zodat het op een A3-blad kon .

wiskunde-M-klas meten(03)-2015-03-31  wiskunde-M-klas meten(02)-2015-03-31

wiskunde-M-klas meten(01)-2015-03-31  wiskunde-M-klas meten(04)-2015-03-31

Daarna werd in duo’s een voorstelplan voor de inrichting van de 2 lokalen gemaakt.
Hiermee moest je rekening houden:

– een plek om praatronde te doen
– een werkplek
– waar staat het rekengerief, de infoboeken, het crea-gerief, de taalspullen, etc
– goed kijken waar ramen en deuren zitten

Nadien werden de plannen besproken. Kan je overal aan de tafels zitten?
Staan er geen hoge kasten voor de ramen of deuren?
Kan je makkelijk alles qua materialen terugvinden?

Elke groep deed ook hun visie uit de doeken.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: