wiskunde: mozaïek * roosterfiguren * temperatuur

5 Feb

In de vrije werktijd hadden enkele kinderen samen een creatie gemaakt met de mozaïekjes.
Daarna hebben ze geprobeerd om de tekening over te nemen op ruitjespapier.
Ze hadden voor iedereen enkele tips:
– begin bij een stuk dat makkelijk is
– tel goed de ruitjes want anders klopt het niet
Daarna hebben we in het fichewerk geoefend op roosterfiguren.

wiskunde-onderzoek-MK-mozaïek (2)-2015-01-06  wiskunde-onderzoek-MK-mozaïek (5)

Rowan en Lina wilden weten hoe koud het was en probeerden zelf een thermometer te tekenen voor hun onderzoek.
wiskunde-onderzoek-M-temperatuur (2)
Na de bespreking hebben we samen opgelijst wat je allemaal kan gebruiken om te meten en wat je dan meet (lengte, gewicht, inhoud,…) en oefenen we verder op de temperatuur aflezen en noteren.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: