“Breuken zijn cool !”
Echt waar, dit is een uitspraak van vorige week in de klas. (6-8j)
Hoe dat kwam?
In de vrije werktijd ’s ochtends zet ik soms een bak met wiskunde-materiaal op tafel om mee te experimenteren.
Een bak met meetlinten, latten, enz …… een bak met ronde vormen…. zo hebben we er een flink aantal!
Deze keer stond er ook een doosje bij breukschijven.
Liev en Laura gingen ermee aan de slag en Seppe heeft nadien ook meegeholpen.
Laura wou graag pizza’s maken in 1 kleur en Liev begon te experimenteren met verschillende kleuren door elkaar.
Laura en Seppe stelden hun onderzoek al voor en daarna hebben we genoteerd wat we te weten waren gekomen.
Ook het woord “breuken” heb ik dan gelanceerd.
Nu zijn we aan het inoefenen wat we geleerd hebben.
Liev is nog bezig met zijn onderzoek dus dat volgt later nog.
Nog nooit een groep zo enthousiast geweten om breuken te doen!
Geef een reactie